fredag 5 augusti 2011

Tapetval

Efter mycket om och men tror jag att vi börjar landa i våra tapetval i alla fall.

Kakelvalen förskjuter jag i tankarna just nu trots att de kommer före i turordning.... Kaklet ger för mycket ångest just helt enkelt...
Så jag försöker värma upp med något lite enklare.... Eller ja, tapeter är kanske inte enklare, men de ger betydligt mindre ångest då de är lite billigare att byta ut ifall man skulle ångra sig...

Så här ser ställning ut på tapetfronten (just nu i alla fall ;-))

Plan 1:

Allt vitmålat utom entrén som skall få denna tapet från Intrade/PIP:




Jag vill undvika vitt i entrén pga av att smutsen syns alldeles för tydligt.
Med  två hundar och två barn blir entrén ganska hårt sliten....i vårt första hus hade vi vita väggar med bruna prickar på... och det behöver kanske inte poängteras att prickarna inte var avsiktliga ;-).

Då tapeten är plastig på ytan är den avtorkningsbar så forhoppningvis borde den funka...

Annars så får vi väl måla rasket brunt om några år ;-)

Plan 2:

Allrum: Helvitt alt en fondvägg i rosa (kräver en viss del övertalning här hemma..så  vi får återkomma på den punkten ;-))

Vårt sovrum:

Här skall vi ha denna tapet från Boråstapeter och serien Lace:







Frågan är bara om vi är modiga/dumma nog för att tapetsera hela rummet eller om vi skall köra fondväggslösningen?

Men frågan är då vilken vägg som skall vara "fondväggen"? Förslag och tips tas tacksamt emot :-)

E:s rum:

Kaspar från Sandbergs!

Vi kommer att sätta denna tapet i hela rummet. Gillar verkligen denna mörkgråa variant då man kan tapetsera ett helt rum utan att en färg tar över rummet.

Med denna tapet hoppas jag fortvarande ganska mycket valfrihet på mattor och gardiner utan att riskera att saker skär sig med varandra...




J:s rum:

Blåa väggar i olika nyanser var visst det senaste beskedet som jag fick från lillkillen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar