lördag 30 april 2011

Badrumsinspiration del 2

Jag surfade runt på hemnet i helgen och tittade på nyproduktioner och visningshus för att få lite mer badrumsinspiration. Efter ett par timmar och hundratals badrum inser jag dock att det det bara verkar finnas tre olika alternativ som görs just nu:

- vita väggar och ljust grått alt vitt golv.
- vita väggar och mörkt grått golv.
- vita väggar och brunt golv.

Förra gången vi byggde körde vi alternativ 1 och 3, dvs vitt/vitt samt vitt/brunt så vi följer strömmen vi med. Man kör gärna med "beprövade" kort när det kommer till kakelval.

Hade varit kul att hitta lite inspirationsbilder på lite "roligare" badrum där man har vågar ta det hela ett steg längre..

I brist på något färgglatt så lägger jag upp lite bilder från två riktigt trevliga vit/bruna badrum:





....även om jag inte riktigt förstår poängen med klaffstolen i hörnan ;-)

(bilder från http://www.hemnet.se/)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tror att det var du som frågat vad kakelplattorna kostar... det stod ingen webbadress nämligen. :)

    Hur som helst jag tror att de stora plattorna kostade ca 500 kronor/kvm de är från Konradssons kakel och serien är Marte.

    Hoppas det hjälpte något.

    Mvh

    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Tack för infon, skall spana efter det vid vårt kakelbesök. Det var snygga plattor till ett bra pris och det är aldrig fel ;-)

    SvaraRadera