tisdag 3 maj 2011

Planritningar efter våra justeringar


Nu har vi fått våra planritningar från A-hus. Det känns jätteroligt att se allt inritat.

Där är några småfel som skall justeras. Där är en vägg och en WC-stol som skall flyttas i det övre badrummet, köksön är för smal och garderoben i hallen skall bort men alla ändringar verkar ha kommit med.

Standardluftintag i A-hus villor är freshventiler. Jag gillar inte dessa (och är lite yrkesskadad) så A-hus ritade om intagsventilerna på vårt hus till spaltventiler efter våra önskemål (därav den extra stämpeln på ritningen).

Placeringen av spaltventilerna hårdgranskades av undertecknad och är helt klart godkända. Det viktiga tycker jag är att inte placera ventilerna ovan stora fönsterpartier och inte för nära varandra så man inte förstärker kallraset från dem.

När jag tittar på vilka ändringar och tillägg vi har gjort undrar jag ibland om vi (läs Anna) är riktigt kloka. Jag har bla bytt ut alla intagsventiler, fått specialbeställa dörrtrösklar samt byta ut vilka fönster som är öppningsbara eller inte för att få mer symmetri i fasaden....

Någonstans så har jag kanske gått förbi gränsen för noggrann och mån om detaljer och istället passerat till kontrollfreak?

Jag måste berömma vår A-hus säljare som har fått jobba hårt för att uppfylla alla mina önskemål och inte klagat en enda gång ( inte framför mig i alla fall ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar