måndag 20 juni 2011

Trappångest och grovplanering

Ibland i denna processen grämer man sig över beslut som man fattade på vägen.
Denna veckan har jag grämt mig över trappan. Jag är 100% nöjd med trapptypen och färgvalet men jag grämer mig över den öppna trappan. Jag har alltid haft lite svårt för öppna trappor och fördragit inbyggda, speciellt när de har ett mer klassiskt utseende. Jag trodde inte att det var möjligt att ha stängt trappa pga vår planlösning. Men förra veckan hittade jag helt plötsligt två möjliga lösningar på vårt problem...

Man kan tydligen ha stängda trappsteg trotts att trappan är öppen, som här:




Och man kan även delvis bygga in trappor så här:



Detta tänkte inte vi på....varför???

Vår säljare på A-hus  skall kolla om det möjligtvis går att justera, men tror att trappan redan är i produktion.


Men nu till veckans goda nyheter:

Vår entreprenörer har varit schyst och placerat ut samt planat ut våra matjordshögar till oss. Med tanke på att grovplaneringsbudgeten är slut är vi mycket tacksamma ;-)

3 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig med trappan. Jag tycker också det är bättre att slippa öppningarna. Det samlas bara en massa skräp (hundhår och damm) under trappan så man kan inte använda utrymmet under till något vettigt. Skulle själv vilja ha stängd, undrar om man kan bygga in det?

    SvaraRadera
  2. Härligt med duktiga och trevliga entreprenörer. Måste ta mig en titt snart... Lite svårt att tänka sig att någon kan få ordning på sådan vildmark :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det har nog inte varit helt lätt för dem att få ordning på den tomten ;-)

    SvaraRadera